-
початок
Кінець 19-го століття. На дорогах великих міст світу вже можна зустріти різноманітну самохідну техніку, а на слуху імена таких виробників як: Карл Бенц, Готліб Даймлер, Вільгельм Майбах, Арман Пежо, Альберт де Діон, Рене Панар, Еміль Левассор.
Луї Рено, 1877 року народження, молодший син Альфреда Рено, заможного паризького галантерейника. Його молоді роки збіглися з бурхливим часом зародження автомобільної ери. Він цікавиться механікою і електрикою, в тому числі робить спроби розібрати і переробити техніку, яка потрапляє в його руки.
-
початок
У невеличкому сарайчику в родовому маєтку під Парижем 21-річний Луї Рено допрацьовував екземпляр марки Де Діон и несподівано зробив революційне з технічної точки зору відкриття. Річ у тому, що вся автомобільна техніка, яка існувала на той час, мала ланцюговий привід від двигуна на колеса. Інновація Рено полягала в тому, що він удосконалив коробку передач, оснастивши її «прямою передачею», і вперше застосував карданний вал для передачі крутного моменту. Це дозволило йому у 1898 році продемонструвати свою автомобільчик, названий «Вуатюретт», досить цікавим способом. У Парижі й донині є досить крута вулиця Лепік із кутом підйому 13°, якою Луї Рено на спір піднявся на своїй «вуатюретці», та ще й з пасажиром. Це було не під силу більшості автомобілів навіть із більшою потужністю.
-
1899
Запатентувавши коробку передач з третьою «прямою передачею», Луї Рено став отримувати дивіденди за використання його винаходу іншими автовиробниками. Успіх першого автомобіля викликав ще й комерційний інтерес громадськості, що стало поштовхом до створення компанії Renault Freres (Брати Рено).
Старші брати Марсель і Фернан беруть активно популяризують марку: беруть участь в гонках і приносять перемоги, а з ними і замовлення. У 1899 році вони перемагають у перегонах Париж - Трувіль, Париж - Остенд і Париж - Рамбуйє.
-
1900
-
1901-1902
1901 рік. Перемога в міжнародній гонці Париж - Берлін. У цьому році персоналом з 400 чоловік зібрано 290 автомобілів.
У 1902 році Рено розробив двоциліндровий двигун з робочим об’ємом 1720 куб. см потужністю 14 к. с., який у подальшому став складовим модулем чотирициліндрового двигуна потужністю 24 к. с., розробленого інженером на прізвище В’є. Цей двигун, встановлений на гоночному автомобілі Renault K, дозволив Марселю Рено здобути перемогу в автопробігу Париж — Відень. Згодом цей двигун встановлювався на серійних автомобілях. У цьому ж році Луї Рено патентує використання наддуву.
-
1903
Трагічна загибель Марселя Рено під час гонок Париж - Мадрид. З цього моменту Луї вже не бере участі в гонках особисто. Тепер марку представляють наймані гонщики.
На момент участі в 4-му міжнародному паризькому автосалоні Renault вже розпродали весь склад 1902 року і під час виставки взяли замовлення на 1903 рік.
-
1905-1906
1905 рік. Надійшло замовлення на 250 автомобілів для використання в таксі. Починається серйозне серійне виробництво. Модель отримує індекс AG і невдовзі заполонить паризькі вулиці, а пізніше прославиться як «марнське таксі» у зв'язку з участю в преброске військ.
1906. рік. Новий логотип - автомобіль в центрі шестерінки.
-
1907
Популярність таксі Type AG невпинно зростає. Тепер цей автомобіль можна зустріти і в таких великих містах як Нью-Йорк, Лондон, Будапешт та Берлін.
У компанії впроваджується «тейлоризм» - система обліку праці, її продуктивності, оплати і підвищення ефективності ресурсів, які затрачуються, що зіграло важливу роль в організації великого виробництва.
Авіація ще на початковій стадії розвитку, але в Renault вже розгледіли її потенціал. Тому розробили і запропонували для авіабудування двигуни потужністю від 45 до 100 к.с.
-
1908
Фернан хворий і повністю передає свої права Луї. Компанія змінює назву на Societe des Automobiles Louis Renault (Автомобільна Компанія Луї Рено). У тому ж році здобута перемога в гонках 100 Миль у Флориді.
Цей рік також ознаменувався вступом до клубу престижних авто, таких як Іспано-Сюиза, Делоне Бельвіль, Роллс-Ройс. Renault вперше використовує шестициліндровий двигун.
Вводяться нові цехи з виробництва так званих «важкоатлетів».
-
1911
-
1913
-
1914
Перша Світова війна. За наказом генерала Гальєні було реквізовано близько 600 паризьких таксі для термінового перекидання до ріки Марна 6 мільйонів солдатів. Цей демарш відіграв позитивну тактичну роль у битві проти німецьких військ. Союзниками французів були англійські війська. Відтоді модель Type AG почали називати «Марнським таксі».
-
1915-1916
-
1917
-
1919
-
1921
-
1922
-
1923
-
1925
-
1927
-
1928
-
1929
-
1933
-
1934
-
1935
-
1936
-
1937
-
1944-1945
-
1946
-
1948
-
1950
-
1952
-
1953
-
1954
-
1956
Експериментальна модель Etoile Filante (Етуаль Філянт - Падаюча зірка) з реактивним двигуном для встановлення рекордів швидкості.
Renault посилює свою присутність в США. Ставка робиться на моделі 4CV і Daufine. Між портом в Гаврі і великими портами США налагоджено комерційне сполучення.
Чотири гоночних автомобілі Renault Daufine зайняли чотири перших місця в гонках «1000 МИЛЬ».
На Женевському автосалоні Renault представляє Dauphine — наступника моделі 4CV, що відображено у самій назві, яка означає «спадкоємець». Модель відзначається такими нововведеннями, як регульовані сидіння, обігрів салону і автоматична коробка, а також новаторська система кермового управління із зубчастою рейкою.
-
1957-1958
1957 рік.Модель Daufine приносить також перемоги в гонках «Льєж – Рим - Льєж», «Тур де Франс Отомобіль» та «12-годинна гонка в Себрінгу».
У цьому році до Renault приєднується Амадей Гордіні, колишній гонщик і засновник однойменної компанії, а зараз інженер-консультант. У цьому ж році виходить успішний продукт спільної творчості з ним — Renault Ondine Gordini.
1958 рік. Гі Монрес і Жак Фере на Renault Dauphine перемагають у всіх категоріях в гонках в Монте-Карло.
-
1959
Американська компанія Henney зробила замовлення на 200 екземплярів моделі Daufine без двигуна - для переробки в електромобілі. 12 акумуляторів на 6 вольт забезпечували 60 км пробігу і розвивали швидкість 60 км/год. Незважаючи на зухвалий проект було зібрано лише 32 таких автомобілі.
Поява Renault Caravelle.
Модернізація емблеми, яка діяла з 1925 року. Творіння графіста Пампюзака (Pampuzac).
-
1961
Запуск першої передньопривідної малолітражки Renault-4. Модель універсальна завдяки п'ятим дверям. У цьому ж році старенький 4CV покидає сцену. Популярність Renault-4 не змусила чекати на себе. Цей автомобіль запросто служить в якості розвізного фургончика і як сімейне авто для поїздок на пікнік. Ставка на просторий салон і модульований багажний відсік. Геніально!.
Запуск моделі R8 Gordini. Вперше 4 дискових гальма у серійному варіанті. Участь R8 в численних змаганнях сприяло популяризації цієї моделі.
Цього року з’являється Renault 4. Головною революційної деталлю кузова автомобіля стали величезні, на всю висоту й ширину автомобіля, задні двері. Вперше випробувавши таку конструкцію, а потім розвинувши ідею на Renault 16, конструктори компанії створили новий кузов типу «хетчбек», що наразі є дуже популярним.
-
1962
-
1965
-
1968
-
1970-1971
-
1972
-
1973
Більша частина капіталу бренду Alpine переходить до Renault. У тому ж році спортивна модель Alpine-Renault A110 приносить перемогу в 1-му Чемпіонаті Світу з ралійних перегонів.
Renault-16TX вперше обладнаний центральним замком.
Alpine, підрозділ Renault, перемогла у першому в історії світовому ралі World Rally Championship (WRC) 1973 року з моделлю А110.
-
1974
-
1975
Дизайнер Робер Опрон, що прийшов з Citroёn, доклав руку до ліній революційних Renault-25 і Renault Fuego. Компанія Renault активно залучає до співпраці дизайнерів таких відомих кузовних ательє, як Бертоне та Джуджаро.
За період з 1955 по 1975 рік Renault збільшив частку продажів за межами Франції з 25% до 55%. Річне виробництво зросло за цей період у шість разів. Renault утримує перше місце в частці ринку Франції (30%), а також є найбільшим промисловим експортером країни.
Renault-7 Siefe для іспанського ринку.
Renault 15/17
-
1976
У 1976 році Renault переводить виробничі потужності спортивного підрозділу Alpine на майданчик Gordini та об’єднує свої конкуруючі підрозділи під брендом Renault Sport.
-
1977
З конвеєра зійшов 5-мільйонний екземпляр Renault-4.
Renault вторгається у світ Формули-1. Жан-П'єр Жабуй поки єдиний пілот команди.
Перший двигун із турбонаддувом в історії перегонів був застосований командою Renault у 1977 році. Команда зробила ставку на турбований двигун Renault-Gordini EF1 1.5 V6, який відрізнявся високою потужністю. 1980-ті роки стали ерою турбодвигунів.
-
1978
-
1979
-
1980
Поява Renault Fuego. Перша буквена назва моделі з часів Caravelle. Народжений фантазією дизайнера Робера Опро, він вирізнявся сильно нахиленим вітровим склом, величезною «лінзою» заднього скла і низькою лінією даху.
Жан Ренотті на Renault-5 Alpine - чемпіон Франції з раллійних гонок.
Комерційна група Estafette, що випускалася з 1959 року, замінюється сімейством Trafic та Master.
-
1981
-
1982
Клод і Бернар Моро приносять перемогу у четвертій за рахунком гонці Париж - Дакар на Renault-20 TURBO 4x4.
Renault-11. Теж дуже вдалий з точки зору комерціалізації компактний хетчбек, що розійшовся великим тиражем, в тому числі за океаном.
Автомобіль року у Франції Renault-9 почав випускатися в США під назвою Alliance.
-
1983
-
1984
-
1985
-
1987
-
1988
-
1989
-
1990
-
1991
Концепт-кар Scenic. Серійна модель з однойменною назвою вийде через п'ять років.
23 роки минуло з тих пір, як Renault випустив останній кабріолет Caravelle. Час повернення кабріолетів прийшов. Renault-19 був довгоочікуваним подарунком любителям прогулянок з відкритим верхом!
Alpine A610. 250 к.с. Турбонагнітач. Модель презентована на Женевському автосалоні. Їх було випущено 818 екземплярів. Це останній плід спільної творчості Renault і Alpine.
-
1992
-
1993
Запуск моделі Twingo. Витрішкуватий малюк з просторим салоном припав до смаку в Європі. Й досі на кожній вулиці Франції можна помітити не один Twingo.
Другий рік поспіль команда Williams-Renault стає чемпіоном світу, а пілот команди Ален Прост завойовує титул чемпіона світу в гонках Формула-1 в четвертий раз.
-
1995
-
1996
Виконавчим віце-президентом Renault стає Карлос Гон, майбутній голова альянсу Renault-Nissan.
-
1997
-
1998
-
1999
-
2000
-
2001
Renault запускає новий зухвалий проект Avantime. Кузов «купеспейс» був авангардним і цікавим з точки зору дизайну, але комерційного успіху модель не набула. Було виготовлено всього 8500 екземплярів, а в 2003 виробництво припинили. Минув час, перш ніж публіка змогла оцінити цю модель. Тепер це ікона, тепер за кожним екземпляром полюють. Avantime увійшов в історію автомобілебудування назавжди.
Renault підвищує свою частку у володінні румунською маркою Dacia до 92,7%.
-
2002
Перша розробка на основі спільної платформи альянсу Renault-Nissan. Сімейство Megane II, яке з успіхом комерціалізується й досі.
У 2002 році виходить Laguna II. Це перший автомобіль в цьому класі, який отримав максимальні 5 балів за методикою безпеки ЕuroNCAP.
Після покупки стайні Benetton команда Renault повертається в Формулу-1 в якості повноцінної самостійної команди.
-
2003
Святкування 20-річчя партнерства між Renault і Канським кінофестивалем.
Renault Megane II отримує титул «Автомобіль року». Патрік ле Кеман, шеф-дизайнер Renault, визнаний "дизайнером року".
EuroNCAP оголошує Renault Megane II, Renault Vel Satis і Renault Espace IV найбезпечнішими автомобілями на ринку.
-
2004
-
2005
Команда Renault завойовує відразу два звання - Чемпіон Кубка Конструкторів і Чемпіон серед пілотів. Пілот - іспанець Фернандо Алонсо.
Карлос Гон призначається головним виконавчим директором Renault, залишаючись директором Nissan. Це є безпрецедентним випадком, коли одна людина очолює два світові бренди одночасно.
-
2006
-
2008
У 2008 році концерн Renault купив 25% АвтоВАЗу . Роком пізніше Уряд Росії звернувся до керівництва компанії Renault з пропозицією про спільний розвиток російського підприємства . Так було прийнято рішення: першою спільною маркою стане автомобіль Dacia , що випускається сьогодні на дочірньому підприємстві в Румунії.
Початок розробки електромобілів ZE - Zero Emission (Нульове забруднення), нові моделі і концепти, нові стратегії та альянси.
-
2009
-
2010
На міжнародному автосалоні в Парижі Renault представив концепт DeZir - основоположника нового дизайну всіх автомобілів Renault. Автомобіль являє cобою двомісне купе з дверима типукрила метелика, які відкриваються в протилежні сторони. Назва співзвучна з французьким Desir, що означає «бажання», а буква Z відсилає до серії автомобілів ZE.
Cтарт продажу Renault Duster. Презентація Fluence ZE, Kangoo Express ZE, Twizy і DeZir на Паризькому автосалоні.
Альянс Renault-Nissan і Daimler оголошують про стратегічне партнерство, в тому числі про обмін пакетами акцій між двома групами.
-
2011
-
2012
Renault Clio IV (типу X98 ) дебютував на Паризькому автосалоні в кінці вересня 2012 року. Продажі автомобіля почалися 10 листопада того ж року.
На Женевському автосалоні відбулася прем'єра Renault Twizy - 2-дверного хетчбека класу «А».
Renault-Nissan укладає угоду про отримання контролю над АвтоВАЗом шляхом купівлі пакету 67,13% акцій компанії за 750 млн доларів.
Renault - комерційний авто №1 в Європі
-
2013
-
2014
Прем'єра на Женевському автосалоні Renault Kadjar. Ім'я кросовера утворено від слова «Quad», натякає на повний привід.
У 2014 році світу представили новий R.S. 01
Продажі компанії в 2014 році склали 4 млн автомобілів, чисельність персоналу на кінець 2014 року - 1000052 людини.
На Женевському автосалоні був продемонстрований хетчбек Next Two. Це перероблений сітікар Renault ZOE; головною особливістю його є автопілот, здатний вести машину на малих швидкостях.
Компанія Renault була одним з перших автовиробників, які взяли участь у створенні нового змагання «Формула E» (FE) — чемпіонату електромобілів. У першому сезоні 2014-2015 Renault Sport став технічним партнером серії, а також спонсором команди e.dams, яка й здобула перемогу на першому в історії змаганні.
-
2015
Цього року на Женевському автосалоні був представлений Renault Kadjar.
Габаритна довжина новинки становить 4,45 метра, ширина - 1,84 метра, висота - 1,6 метра, а дорожній просвіт позашляховика дорівнює 19 сантиметрам. В основі моделі лежить модульна платформа CFM, яка вже використовується як для Nissan Qashqai, так і X-Trail нового покоління. Зовнішність Kadjar виконана в стилістиці останній новинки Renault - мінівена Espace нового покоління, підготовленої шеф-дизайнером марки Лоренсом Ван ден Акером.
Компанія Renault бере участь у королівських перегонах уже протягом майже 40 років і за цей час 12 разів вигравала Кубок конструкторів. Renault є невід’ємною частиною Формули-1 і продовжить відігравати активну роль у розвитку автоспорту. Renault взяла участь у понад 600 Гран-прі, вигравши 168 перегонів, 12 Кубків конструкторів і 11 чемпіонських титулів.
- ЛУЇ РЕНО
- «ВУАТЮРЕТТ»
- 1899
- 1900
- 1901-1902
- 1903
- 1905-1906
- 1907
- 1908
- 1911
- 1913
- 1914
- 1915-1916
- 1917
- 1919
- 1921
- 1922
- 1923
- 1925
- 1927
- 1928
- 1929
- 1933
- 1934
- 1935
- 1936
- 1937
- 1944-1945
- 1946
- 1948
- 1950
- 1952
- 1953
- 1954
- 1956
- 1957-1958
- 1959
- 1961
- 1962
- 1965
- 1968
- 1970-1971
- 1972
- 1973
- 1974
- 1975
- 1976
- 1977
- 1978
- 1979
- 1980
- 1981
- 1982
- 1983
- 1984
- 1985
- 1987
- 1988
- 1989
- 1990
- 1991
- 1992
- 1993
- 1995
- 1996
- 1997
- 1998
- 1999
- 2000
- 2001
- 2002
- 2003
- 2004
- 2005
- 2006
- 2008
- 2009
- 2010
- 2011
- 2012
- 2013
- 2014
- 2015